ခပ်သိမ်းသော သဗ္ဗညုဘုရားရှင်တို့ မစွန့်အပ်ပဲမြဲသောအရပ်ဌာနကို “ အဝိဇဟိတဌာန” ဟူ၍ ခေါ်ဆိုသည် ။ ထိုအဝိဇဟိတဌာနကား (၄)မျိုးရှိကုန်၏။ (၄)မျိုးတို့ကား-
(က) | ခပ်သိမ်းသော ဘုရားရှင်တို့၏ မာရ်ငါးပါးကို အောင်မြင်ရာ“မဟာဗောဓိပင်အပရာဇိတ ပလ္လင်တော်” ပေါက်ရာဌာန (ယခုဂေါတမမြတ်စွာဘုရားရှင်အတွက် အပရာဇိတပလ္လင် ပေါက်ရာဌာန၌ပင် ခပ်သိမ်းသော ဘုရားရှင်တို့၏ အပရာဇိတ ပလ္လင်တော်များ ပေါက်လေသည်။ နေရာအပြောင်းအလဲမရှိဟု ဆိုလိုသည်။) |
(ခ) | ဣသိပတနမိဂဒါဝုန်တော၌ ဓမ္မစကြာတရားဦးကို ဟောတော်မူရာဌာန (ဘုရားရှင်တိုင်းပင် ယခုဂေါတမမြတ်စွာဘုရား ဓမ္မစကြာတရားဟောတော်မူရာ ဣသိပတန မိဂဒါဝုန်တောနေရာမှာပင် ဓမ္မစကြာတရားဦးကို ဟောတော်မူကြသည်။ အခြားနေရာတစ်ပါး၌ မဟောကုန်ဟု ဆိုလိုသည်။) |
(ဂ) | အဘိဓမ္မာတရား ဟောကြား တော်မူပြီး၍ တာဝတိံသာ နတ်ပြည်မှ လူ့ပြည်သို့ သက်ဆင်းတော် မူသောအခါ ယခုသင်္ကဿမြို့တံခါးဝ၌ ပဌမဆုံးလက်ျာခြေတော်ချရာ အရပ်လည်းတပါး (ထိုနေရာ၌ပင် ဘုရားရှင်တိုင်း အဘိဓမ္မာတရား ဟောကြားတော်မူ ပြီးနောက် တာဝတိံသာနတ်ပြည်မှ လူ့ပြည်သို့ သက်ဆင်း တော်မူကြသောအခါ ပထမဦးဆုံးလက်ျာ ခြေတော်ကို ချတော်မူမြဲဖြစ်သည်ဟု ဆိုလိုသည်။) |
(ဃ) | ဇေတဝန်ကျောင်းတိုက်၊ ဂန္ဓကုဋီကျောင်းတော်အတွင်း မြတ်စွာဘုရားရှင်၏ အသုံး အဆောင် ညောင်စောင်းတော် အခြေလေးခုတို့၏ တည်ဌာနလည်းတပါး။ (ဂေါတမမြတ်စွာဘုရားရှင်၏ အသုံးအဆောင် ညောင်စောင်းတော် အခြေလေးခုတို့၏ တည့်ရာဌာန၌ပင် ခပ်သိမ်းသော ဘုရားရှင်တို့၏ အသုံးအဆောင် ညောင်စောင်းတော် အခြေလေးခုတို့ တည်ကြကုန်၏ နေရာ အပြောင်းအလဲမရှိဟု ဆိုလိုသည်။) |